Türkiye’nin sosyal medya tablosu: O uygulama 58.4 milyon kişi ile zirvede

Türkiye’de İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı Hakkında Yapılan Araştırma Sonuçları

Türkiye’de internet kullanıcıları hızla artıyor ve son verilere göre bu sayı 77,3 milyona ulaşmış durumda. Sosyal medya kullanıcılarının sayısı da son bir yılda yüzde 1,7 oranında artarak dikkat çekiyor. Bu kullanıcıların yüzde 53,4’ü erkeklerden oluşurken, yüzde 46,6’sı ise kadınlardan oluşuyor.

İnternet kullanıcıları Türkiye genelinde günlük ortalama 7 saat 13 dakika süreyle internette vakit geçiriyor ve bunun 2 saat 43 dakikasını sosyal medya platformlarında harcıyorlar. Ayrıca, her birey aylık ortalama 7,6 farklı sosyal medya platformunu da kullanıyor.

Kullanıcıların sosyal medya platformlarında en fazla tercih ettiği şey, arkadaşlarının, aile üyelerinin ve tanıdıklarının hesaplarını takip etmek. Bunun yanında, kullanıcılar satın aldıkları ya da almayı düşündükleri markaların hesaplarını da sıkı bir şekilde takip ediyorlar.

Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanımının amacını haberleri takip etmek, arkadaşlar ve aile ile iletişim kurmak ve boş zamanları değerlendirmek olarak sıralıyor.

Platform bazlı verilere göre, Instagram Türkiye’de en popüler sosyal medya uygulaması konumunda ve 58,4 milyon kullanıcıyla liderliği elinde bulunduruyor. Onu sırasıyla 57,5 milyon kullanıcıyla YouTube ve 40,2 milyon kullanıcıyla TikTok takip ediyor.

Facebook’un Türkiye’deki kullanıcı sayısı 34,8 milyon iken, X platformu (eski adıyla Twitter) kullanıcı sayısı 19,7 milyon olarak belirlendi. Geleceğe yönelik tahminlere göre ise Instagram kullanıcı sayısında yüzde 8,5’lik bir artış beklenirken; TikTok, Facebook ve X platformları için bu artış sırasıyla yüzde 2,9, yüzde 1,3 ve yüzde 1 olarak öngörülüyor. YouTube kullanıcı sayısında ise herhangi bir değişiklik beklenmiyor.

Kullanıcıların platformlarda harcadıkları zaman da oldukça dikkat çekici:

Instagram’da ayda ortalama 32 saat 36 dakika, TikTok’ta 26 saat 26 dakika, YouTube’da 23 saat 31 dakika ortalama süreyle geçiriliyor. Facebook’ta ise bu süre 9 saat 45 dakika iken, X platformunda ise 5 saat 4 dakika harcanıyor.

Related Posts

Chaplin’in kayıp klasiği teknolojiyle geri döndü: Artık 4K

Hollywood’un unutulmaz eserlerinden The Gold Rush (Altına Hücum), Charlie Chaplin’in 1925 yılında çektiği orijinal versiyonuyla, tam 99 yıl sonra ilk kez yeniden beyazperdede. Üstelik bu kez 4K çözünürlükte ve bugünün ileri dijital teknolojileriyle restore edilmiş olarak.

Dünya Para Atletizm Grand Prix yarışması Çekya’da düzenlenecek

3-5 Temmuz tarihlerinde Dünya Para Atletizm Grand Prix yarışmasının 9. ve son ayağı, Çekya’da gerçekleştirilecek.

Satın aldığı araba yeni evine kendi kendine geldi

Son dönemde düşen satışlarla mücadele eden Tesla, bu kez adını dünyanın ilk otonom araç teslimatı ile duyurdu. İnternet üzerinden verilen Tesla araç siparişi, 30 dakikalık mesafeyi kendi kendine kat ederek yeni evine ulaştı.

NOx sensörleri ile çevre dostu çözümler sunan Türk şirketi, araçların emisyonlarını %85 azaltacak

Tipik bir binek araç yılda yaklaşık 4,6 ton karbon emisyonu salımı yaparken; NOx sensörleri ile çevre dostu çözümler sunan yerli şirketin geliştirdiği yeni nesil teknoloji, Türkiye Eğitim Teknolojileri Zirvesi’nde yoğun ilgi gördü. Cumhurbaşkanı …

Kuantum bilgisayarlar evlere mi geliyor? İşin uzmanları anlattı

Kuantum hesaplama, bilim dünyasının uzun süredir hayalini kurduğu bir teknoloji olarak, karmaşık problemleri çözme potansiyeliyle dikkat çekti. Bu alanda çığır açan bir adım atarak ilk kuantum bilgi işlem çipi Ocelot’u tanıttı. Kuantum hata düzeltme …

Araçlarda yeni dönem! Akıllı lastik için harekete geçildi

Otomobillerde yeni dönem için çalışmalar başladı. Araçlarda akıllı lastik kullanımı için düğmeye basıldı.